Sluneční klub

fandom: na konci
varování: slash
poznámka: tohle mohlo předcházet Sothisinu drabblátku v tomto tématu. Ale nemuselo.

Potkali jsme se v jednom neskutečně žhavém klubu. Viděl jsem ho, jak bez zájmu prochází kolem rozzářených dvojic, které se hluboce sbližovaly odhazujíce kousky oděvu po okolí. Potom si mě všiml. Už s prvním pohledem do očí nám bylo jasné, že tenhle večer neodvratitelně skončíme spolu. Trošku znejistěl, ale rozpaky rychle překonal. Patřili jsme k sobě jako dvě strany jedné mince.
Přitiskl se k mně. Jeho doteky spalovaly. Jeho rty ničily. Milovali jsme se, jako by nikdy neměl nastat zítřek. Ale za takovýchto nocí nikdo nemyslí na budoucnost.
Ráno jsme se rozešli každý jinam, oba změnění a už nikdy sami.

fandom: kvantovka

Rok: 
2011
Komentáře (archiv): 

Pá, 2011-04-08 20:22 — ioannina

Holky, takhle by se měla
Holky, takhle by se měla vykládat celá fyzika!

Pro psaní komentářů se přihlašte
So, 2011-04-09 09:05 — Salome

Já ti nevím, testovací objekt
Já ti nevím, testovací objekt pravil, že bez vysvětlivek je to bez šance na pochopení... :)

Pro psaní komentářů se přihlašte
So, 2011-04-09 09:16 — Esclarte

Přiznávám se, že mi to taky
Přiznávám se, že mi to taky úplně jasný není. Takhle daleko jsme se bohužel už na gymnáziu nedostali, kvantovku měla jen ta část třídy, která se v maturitním ročníku zaměřila na přírodní vědy.
Ale je to vtipný.

Pro psaní komentářů se přihlašte
So, 2011-04-09 15:01 — ioannina

No já taky nevím, ale když
No já taky nevím, ale když jsem si vzpomněla, že "něco takovýho jsem tam vlastně slyšela, aha" - tehdy před těmi... moc... lety...? A to jsem fyziku nesnášela. Netvrdím, že mi naskočily definice, rovnice a tak, ale hrubej obrys tý látky jo.
Jasně, sem s podrobnostma! (Ještě té pavědě nakonec přijdu na chuť!)

Pro psaní komentářů se přihlašte
Po, 2011-04-11 21:02 — Salome

Vysvětlivky
Tak postupně. Že se potkali ve slunku, to je asi jasné. On je nějakého jiného ražení než sbližující se dvojice, tedy jiný typ částice, nějaký fermion, lepton, takže s nimi se nekamarádí. Ony dvojice jsou ve Slunci běžná jádra vodíku, respektivě deuteria, takže při jaderných reakcích přebývají nějaká ta neutrina z přeměn protonů na neutrony (odhazují kousky oděvu) a spousta energie (rozzářené dvojice).
Potom si se teda ty dva leptony všimnou a dostanou se na kolisní kurs. Ejhle, jsou to antičástice. Tož zanihilují (nemá pro ně nastat zítřek). To znamená, že se jim tam začalo courat velké množství energie. To se později rozhodne zase se rozdělit na elektron a positron. Ty už ale pak můžou mít menší hybnosti a energie - takže nějaká část zbyla ještě třeba na kousek světla (už nejsou sami), tak aby byly splněny zákony zachování energie a hybnosti a kvantování energie.

Pro psaní komentářů se přihlašte
Po, 2011-04-11 22:13 — ioannina

Mnohokrát děkuji, dobrá
Mnohokrát děkuji, dobrá vílo!
Mlhavé obrysy vzpomínek dostaly normální tvar.

Pro psaní komentářů se přihlašte
Pá, 2011-04-08 23:50 — Lejdynka

To je úžasné! Ten popis TOHO
To je úžasné! Ten popis TOHO je naprosto božský... a poslední věta. Mhíp!

Pro psaní komentářů se přihlašte
So, 2011-04-09 09:06 — Salome

:)
:)

Pro psaní komentářů se přihlašte
So, 2011-04-09 09:08 — Salome

Kdyby měl někdo zájem,
Kdyby měl někdo zájem, nabízím vysvětlivky. Rovnice reakce. Feynmanovy diagramy. Opravdu to v tom fandomu dává smysl ;)

Pro psaní komentářů se přihlašte
So, 2011-04-09 14:51 — Profesor

Hezký popis. Kvantová fyzika
Hezký popis.
Kvantová fyzika by mne nenapadla.

Pro psaní komentářů se přihlašte
Ne, 2011-04-10 19:33 — Salome

Děkuju :)
Děkuju :)

Pro psaní komentářů se přihlašte
Út, 2011-04-12 09:34 — Dangerous

Už zase "varování"? Nepřijde
Už zase "varování"? Nepřijde to lidem trochu (víc) homofobní? Proč "varování"? Poznámka budiž. Ale varování, jako by to bylo divného, nenormálního. Tak je tam slash, bóže. Nejvíc mě dostává, že ono "varování" píšou slasherky. To opravdu není hezký.

Jinak drabble hezká je. :) A ten fandom: takže to vlastně není slash. ;)

Pro psaní komentářů se přihlašte
Út, 2011-04-12 22:19 — Salome

To je spíš zažité, než že by
To je spíš zažité, než že by nad tím někdo takhle přemýšlel. Do varování se ale píšou i vulgarismy, které jsou mnohem běžnější než slash v realitě. Já to beru jako varování proto, že když to někdo nechce číst, tak se toho může díky varování vyvarovat ;)

A jsem ráda, že se drabble líbí :)

Pro psaní komentářů se přihlašte
St, 2011-04-13 09:38 — Dangerous

Ono se to - tedy v anglickém
Ono se to - tedy v anglickém fandomu - dost řešilo, že to zní opravdu hrozně. A ze všeho nejhorší je, když si to člověk neuvědomuje, že to zní hrozně. Dokud si to lidi neuvědomí, že je to úplně normální a budou brát jako normální to, že se proti tomu musí varovat, nikdy se to nebude brát jako normální.
Neříkám, že by se to třeba nemělo napsat - ale např. do poznámky. Tam si to čtenář taky přečte.
A navíc... proč se musí "varovat", případně dávat do poznámky, že je to slash, když nikdo nevaruje před hetem? :/ Minulý rok jsem tu na DMD měla z jedné drabble docela šok, protože jsem si celou dobu myslela, že to jsou jen dvojsmyslné narážky, a čekala jsem, co z toho vyleze. Nakonec jsem zjistila, že to byl dost hnusný explicitní het, ještě k tomu dost OOC. (Nehledě na filmy, reklamy apod. všude kolem nás, kde mi furt cpou nějaký het!) Ok, nevěřím tomu, že by lidi začali varovat před hetem - ale mohli tam dát alespoň rating, takže bych předem věděla. (A to 18+ čtu běžně, takže tohle bylo fakt moc.) Takže opravdu nevím, proč by se mělo "varovat" před slashem - ještě k tomu, když tam třeba není sex nebo když je to tak krásně dvojsmyslné jako tvoje drabble. :)

Pro psaní komentářů se přihlašte
St, 2011-04-13 13:12 — Profesor

A což takhle dávat jenom cosi
A což takhle dávat jenom cosi jako Párování: slash/het? Protože někdo to nemá rád, jiný slashové příběhy miluje a jiný zase nemá moc v lásce het.

Pro psaní komentářů se přihlašte
St, 2011-04-13 14:05 — ioannina

To by bylo obecně dobrý. V
To by bylo obecně dobrý.
V tomhle konkrétním případě, kterej já vnímám jako uměleckou reakci na přílišné nucení slashe, by to naopak zničilo celý smysl té výpovědi o slashi. (Jen si to zkus představit, dát tam Párování: slash. Podstata toho vtipu tady je, že ty částice pohlaví *nemají*.)
Takže zrovna tady bych to viděla jako štěkání na nesprávný strom. Já ten vtip vnímám jako zaměřený ne homofobně, ale proti lidem, kteří dělají svým postojem "všichni jste homosexuálové, jen o tom nevíte" špatně - právě opravdovým homosexuálům...

Pro psaní komentářů se přihlašte
St, 2011-04-13 15:56 — Dangerous

Proto mi nedochází dvě věci:
Proto mi nedochází dvě věci: a) proč je varování, b) proč se ten slash vůbec zmiňuje. Kdo ho tam vidět nechce, neuvidí.

Pro psaní komentářů se přihlašte
St, 2011-04-13 20:42 — Salome

Tady to bylo myšlené hlavně
Tady to bylo myšlené hlavně jako zavádějící poznámka (a tedy varování), to má ioannina v podstatě pravdu. Osobně si myslím, že tu není nikdo, kdo tam ten slash aspoň na první přečtení neviděl ;)

A teď k věci: na spoustě serverů se varuje i před hetem, respektive jsou povinně k vyplnění kolonky pairing i rating, z čehož to potom jasně vyplývá. Ale to se týká jenom fanfiction. A když o tom tak přemýšlím, tak jsem vlastně ani to varování před slashem neviděla jinde než u fanfiction.
K té poznámce výš, že to varování působí na lidi tak, jakože proti čemu to varuje, je nenormální: koukni se někdy v noci na nějakou českou televizi. To, že program není vhodný pro děti, je taky "varování". A o sexu si určitě nikdo nemyslí, že je nenormální. O násilí (bohužel) taky ne. Mně osobně je to skutečně jedno, jestli se napíše varování, nebo poznámka. Ze slova varování nemám nijak špatný pocit. Já to prostě beru jako alternativní vyjádření ratingu. (A ne, když se dva drží za ruce, rating nepotřebuju - ať to jsou kteříkoliv dva.)

Pro psaní komentářů se přihlašte
Čt, 2011-04-14 19:01 — Dangerous

Jo, to je pak součást anotace
Jo, to je pak součást anotace a informace, podle které se ff v archivech třídí. Ale často se prostě vyskytuje podobné varování u věcí, u kterých by nikdo ani neštěkl, být to het. To je to, co mi vadí. A protože se to rozmáhalo, ozvala jsem se.

No, po desáté hodině večer se upozorňuje na každý program, třeba i na Simpsonovi, když se opakují apod. To nemá s pořady nic moc společného.

Pro psaní komentářů se přihlašte
St, 2011-04-13 15:56 — Dangerous

Jo, dala bych to případně do
Jo, dala bych to případně do poznámky nebo takhle. (Ale taky bych na to upozorňovala, až když to bude třeba min 15+) Když se povedou muž a žena za ruku, nikdo na nic upozorňovat nebude, a když dva muži, hned tu bude varování? To je pak dost nepoměr.

Pro psaní komentářů se přihlašte
Po, 2011-04-18 22:07 — Tess

Upozornění na slash
Podle mě to má smysl jedině ve fanfiction. Já to beru jako varování OOC zaměřené na milostný vztah - čemuž se vyhýbám het nebo slash, ale u toho slashe je to ještě divnější, zvlášť když jsou postavy původně popisované jako heteráci. V tom případě slash znamená "OOC až za roh".
Třeba bych si ale klidně přečetla nějaký náznakový slash s Brumbálem, pokud by byl opravdu náznakový a rozvíjel jeho postavu. To by mi nevadilo.

Pro psaní komentářů se přihlašte
Út, 2011-04-19 11:09 — Dangerous

Ne vždy je slash OOC. O to
Ne vždy je slash OOC. O to právě jde, napsat to tak, aby to nebylo OOC. A někdy se v kánonu jejich sexualita ani neřeší, takže... ;)

-A A +A